Saturday, March 19, 2011

Keindahan Hidup Berbilang Kaum

salam,

lama x bersua dalam laman ni, ketika sebenarnye saya sedang menghadiri Festival Kesenian Islam di UKM.

namun cerita menarik hari ini adalah semasa berada di Jusco Cheras Selatan td. Ketika itu saya sedang membayar tiket parking. Ditakdirkan kelihatan seorang perempuan berbangsa India ingin membayar tiket namun menghadapi masalah. Dibelakang beliau adalah seorang lelaki berbangsa Cina sedang menunggu giliran. Di kaunter saya tidak ada masalah, urusan bayaran berjalan lancar. Namun di kaunter sebelah x gerak2. Pada jangkaan saya pasti lelaki dibelakng perempuan India tersebut akan merasa marah. ....Namun, perkara sebaliknya berlaku apabila lelaki Cina itu yang umurnya agak muda telah membantu perempuan India bersama keluarganya itu sehingga urusan bayaran itu slesai.

Itulah keindahan apabila melihat satu persefahaman dalam kepelbagaian yang kita hanya boleh lihat di Malaysia. Bangga menjadi rakyat Malaysia.

Saya juga hari ini tidak kurang juga senang hati kerana telah buat meeting tghri yang sgt produktif dengan my partner for part time business - USANA Health Science. I am very happy with the business and welcome anyone who would like to join into the business.. Though we have a very busy lifestyle, but it is never impossible to achieve when u have your goals.

Esok (Ahad 19 Mac 2011), saya akan bertanding dalam pertandingan Pidato Kesenian Islam. Semoga segala usaha yang telah dibuat utk pertandingan ini membuahkan hasil.

Tq

Wan Azizul Faiz

No comments:

Post a Comment